سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خرید اینترنتی فروش پستی

در عرصههای منابع طبیعی کشور

    نظر

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از کاهش اثرات آفات و بیماری‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی کشور خبر داد.

بهمن افراسیابی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور جدا کردن منابع طبیعی و اراضی زراعی و باغی(مستثنیات) باید خط حائلی ایجاد کنیم که باعث افزایش انگیزش مردم شود.

وی گفت: نیاز است خط حائل را با کاشت درختان اقتصادی نظیر انجیر، زرشک، گل‌محمدی و گل رز و محصولاتی که سازگار با منطقه باشد و در اقتصاد مردم نقش داشته باشند ایجاد ‌شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تصریح کرد: در بحث سوخت نیاز است سوخت جایگزین دانلود آهنگ هنوزم مصطفی پاشایی برای جنگل‌نشینان در نظر گرفته شود، البته سازمان جنگل‌ها بر تأمین انرژی نو (آبگرمکن‌های خورشیدی، پنل‌های خورشیدی) تأکید دارد.

افراسیابی اضافه کرد: سال گذشته 1500 آبگرمکن خورشیدی و 3000 قطعه اقلام نفت‌سوز و گازسوز در اختیار مردم  و ساکنین حاشیه جنگل‌ها قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای مدیریت آفات و بیماری‌ها در سازمان جنگل‌ها کمیته تخصصی گیاه پزشکی را تشکیل دادیم تا دستورالعمل‌های اجرایی را تنظیم و به استان‌ها ابلاغ کنیم و توانسته‌ایم اثرات آفات بیماری‌ها را در عرصه‌های منابع طبیعی کشور کاهش دهیم.